Lättläst om EU-valet

Den 9 juni ska vi rösta till Europaparlamentet.

Rösträtt betyder att du får rösta. Alla som har rösträtt får ett röstkort i sin brevlåda. På ditt röstkort står vilken vallokal du kan rösta i 9 juni.

Det finns flera sätt att rösta på.
Du kan rösta på valdagen eller innan.

Om du vill rösta före den 9 juni kan du välja plats.
De platserna kallas förtidsröstningslokal.
I Vadstena kan man förtidsrösta i Rödtornet.

Om du har frågor, kontakta valkansliet på denna mejladress:
val@vadstena.se