Lättläst: Du kan påverka

Politikernas arbete är offentligt.
Det betyder att alla kan få veta vad de
gör och bestämmer.

Du kan få läsa protokoll.
Protokoll är anteckningar där det står
vad politikerna har bestämt.

Om du vet vad som händer i kommunen
kan du vara med och påverka det som
kommunen gör.
Du kan påverka även mellan valen.

Du kan säga till politikerna vad du
tycker att de ska göra.
Alla som bor i kommunen
kan ge förslag till politikerna.

Du kan också lämna en synpunkt.
Den kan handla om något som du
tycker ska göras eller ändras i kommunen.

De synpunkter som kommer in
skickas vidare till rätt person.

KONTAKT

Medborgarservice
Kommunhuset
Telefon: 0143-150 00
Besöksadress:
Klosterledsgatan 35
Skicka e-post

Öppettider
Måndag-torsdag 8-16
Fredag 8-15
Fredag 3 november har vi öppet kl 8-12.

Gul pil Övriga kontaktuppgifter
Gul pil Lämna synpunkt
Gul pil Vanliga frågor